ПРАВІЛЫ ЎНУТРАНАГА РАСПАРАДКУ ДЛЯ НАВУЧЭНЦАЎ ДЗЯРЖАЎНАЙ УСТАНОВЫ АДУКАЦЫІ “КАМЕНСКІ ВУЧЭБНА-ПЕДАГАГІЧНЫ КОМПЛЕКС ДЗІЦЯЧЫ САД-СЯРЭДНЯЯ ШКОЛА”

Дата: 3 декабря 2019 в 13:01, Обновлено 4 декабря 2019 в 11:58
Автор: Новик С. С.

                                                          ЗАЦВЯРДЖАЮ

                                                          Дырэктар

                                                          Дзяржаўнай установы адукацыі

                                “Каменскі вучэбна-педагагічны

                                              комплекс дзіцячы сад- сярэдняя школа”

                                                           ____________________Г.М.Васілевіч

                                                           ____   _______________________20___г

ПРАВІЛЫ ЎНУТРАНАГА РАСПАРАДКУ ДЛЯ НАВУЧЭНЦАЎ ДЗЯРЖАЎНАЙ УСТАНОВЫ АДУКАЦЫІ

“КАМЕНСКІ ВУЧЭБНА-ПЕДАГАГІЧНЫ КОМПЛЕКС

ДЗІЦЯЧЫ САД-СЯРЭДНЯЯ ШКОЛА”

  1. АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

1.1. Сапраўдныя Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў (далей — Правілы) распрацаваны ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі (далей – Кодэкс),пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 20.12.2011 №283 “Аб зацвярджэнні Палажэння аб установе агульнай сярэдняй адукацыі”,  Статутам Дзяржаўнай установы адукацыі «Каменскі вучэбна-педагагічны комплекс дзіцячы сад — сярэдняя  школа» (далей — Установа) і іншымі нарматыўнымі прававымі актамі. 

1.2. Правілы устанавліваюць нормы паводзін навучэнцаў у будынку і на тэрыторыі установы адукацыі  з мэтай удасканалення арганізацыі адукацыйнага працэсу, рацыянальнага выкарыстання імі навучальнага часу,  умацавання дысцыпліны навучэнцаў, павышэння якасці адукацыі, выхавання павагі да асобы, развіцця культуры паводзін і навыкаў зносін людзей.

1.3. Згодна Правілам усе навучэнцы маюць аднолькавыя правы і абавязкі, нясуць аднолькавую адказнасць за парушэнне норм паводзін ва ўстанове адукацыі.

1.4. У адпаведнасці з сапраўднымі Правіламі да пачатка новага вучэбнага года  распрацоўваюцца Правілы  ўнутранага  распарадаку для навучэнцаў, якія узгадняюцца Саветам установы адукацыі і зацвярджаюцца дырэктарам.

1.5.  змяненні і дапаўненні ў Правілы ўносяцца ў парадку, які вызначаны падпунктам 1.4. сапраўдных Правіл.

1.6. Правілы даводзяцца да ведама педагагічных работнікаў установы адукацыі на нарадзе пры дырэктары ў кожным навучальным годзе, да усіх навучэнцаў установы адукацыі на першай класнай гадзіне новага навучальнага года, а да іх  законных прадстаўнікоў – на першым бацькоўскім сходзе  новага навучальнага года (пад подпіс).

1.7. Правілы распаўсюджваюцца на ўсіх навучэнцаў установы адукацыі.

1.8. Правілы размешчаны ў даступным для агляду ўсемі удзельнікамі адукацыйнага працэсу месцы і на афіцыйным сайце ўстановы адукацыі

 II. АСНОЎНЫЯ ПРАВЫ НАВУЧЭНЦАЎ

    2. Навучэнцы  маюць права на:

2.1. атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі агульнай сярэдняй адукацыі;

2.2. стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі з улікам асаблівасцей іх псіхафізічнага развіцця;

2.3. атрыманне дададковай адукацыі дзяцей і моладзі у адпаведнасці  з Кодэксам і ў парадку, які вызначаны Палажэннем аб установе дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, зацверджаным пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25 ліпеня 2011 г. № 149;

2.4. павагу сваёй годнасці, абарону ад прымянення фізічнага і (або) псіхічнага гвалтавання, жорсткіх, грубых ці абражальных зносін людзей, уніжэння;

2.5. ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;

2.6. карыстанне падручнікамі (вучэбнымі дапаможнікамі) у адпаведнасці з заканадаўствам; вучэбным абсталяваннем і сродкамі навучання, падручнікамі і навучальнымі дапаможнікамі;

2.7. бясплатнае карыстанне бібліятэкай, вучэбнай і спартыўнай базай установы;

2.8. удзел у кіраванні ўстановай адукацыі у  адпаведнасці са Статутам установы адукацыі (далей – Статут);

2.9. отдых на перапынках, арганізацыю дасугавай дзейнасці у час канікул;

2.10.  стварэнне  спрыяльных умоў для самаадукацыі;

2.11. аб’ ектыўную ацэнку ведаў;

2.12. захаванне месца ва ўстанове адукацыі ў выпадку накіравання для навучання і навучання і лячэння ў санаторную школу – інтэрнат;

2.13. навучанне на занятках фізічнай культуры і здароўя адпаведна групе здароўя;

2.14. наведванне стымулюючых і падтрымліваючых заняткаў;

2.15. выбар факультатыўных заняткаў ў межах  ўстаноўленых вучэбным планам установы адукацыі колькасці гадзін факультатыўных заняткаў з улікам максімалтна дапушчальнай нагрузкі на аднаго навучэнца, якая устаноўлена спецыфічнымі санітарна- эпідэміялагічнымі патрабаваннямі да утрымання і эксплуатацыі ўстаноў адукацыі;

2.16. вучэнне асобных вучэбных прадметаў на павышаным узроўні адпаведна з вучэбным планам установы адукацыі;

2.17. атрыманне платных паслуг, з ліку тых , якія аказвае установа адукацыі;

2.18. атрыманне харчавання ва ўстанове ў парадку і на ўмовах, вызначаных заканадаўствам;

2.19. удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, канферэнцыях і іншых адукацыйных мерапрыемствах, спартыўна-масавай, інавацыйнай дзейнасці;

2.20. атрыманне сацыяльна-педагагічнай падтрымкі  і псіхалагічнай дапамогі; 2.21. удзел у дзіцячых грамадскіх аб’яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь;

2.22. удзел у органах вучнёўскага самакіравання ва ўстанове адукацыі;

2.23. абарону ад любых процівапраўных замахаў;

2.24. на недатыкальнасць асабы;

3. іншыя правы навучэнцаў устанаўліваюцца Кодексам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства, заснавальнымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актвмі ўстановы адукацыі.

  1. АСНОЎНЫЯ АБАВЯЗКІ НАВУЧЭНЦАЎ

4.Навучэнцы абавязаны:

4.1. захоўваць Статут, выконваць рашэнні Савета ўстановы адукацыі, іншых органаў самакіравання ўстановы адукацыі, Правіла, патрабаванні кіраўніцтва і педагагічных работнікаў;

4.2. знаходзіцца ва ўстанове адукацыі ў час заняткаў, згодна раскладу заняткаў (вучэбных, факультатыўных, аб’яднанняў па інтарэсах і інш.);

4.3. пакідаць тэрыторыю ўстановы адукацыі ў час заняткаў толькі з дазволу класнага кіраўніка або дзяжурнага адміністратара;

4.4. добрасумленна і адказна ставіцца да засваення зместу адукацыйных праграм, праграм выхавання, своечасова і якасна выконваць дамашнія заданні;

4.5. наведваць класныя і інфармацыйныя гадзіны;

4.6. удзельнічаць у мерапрыемствах грамадска карыснай працы;

4.7. рашаць спорныя і канфліктныя пытанні на прынцыпах ўзаемнай павагі, з улікам меркаванні ўсіх (іншых) удзельнікаў спрэчкі, пры неабходнасці звяртацца за дапамогай да настаўніка, класнага кіраўніка, спецыялістаў сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы, адміністрацыі ўстановы адукацыі;  

4.8. беражліва адносіцца да маёмасці ўстановы адукацыі, падтрымліваць чысціню і парадак ва ўстанове адукацыі і на яго тэрыторыі; беражліва адносіцца да энергарэсурсаў, берагчы цяпло, электрычнасць, ваду;

4.9. паважаць гонар і годнасць ўсіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу, работнікаў установы адукацыі;

4.10. клапаціцца пра сваё здароўе, бяспеку і жыццё навакольных, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця, самаўдасканалення;

4.11. неадкладна паведамляць настаўніку (класнаму кіраўніку) або дзяжурнаму настаўніку (члену адміністрацыі) аб атрыманні мікратраўмы, траўмы або пагаршэнні агульнага стану свайго здароўя на ўроках, занятках ці пры правядзенні мерапрыемстваў (пазакласных, пазашкольных, спартыўна-масавых, грамадска карыснай працы);

4.12. загадзя (напярэдадні або за некалькі дзён) паведамляць класнаму кіраўніку пра запланаваны наведванні арганізацыі аховы здароўя; ў экстранных (незапланаваных) выпадках адсутнасці на ўроках неадкладна паведамляць класнаму кіраўніку аб факце і прычыне сваёй адсутнасці;

4.13. размяшчаць мабільныя телефоны перад пачаткам навучальных заняткаў у парфель;

4.14. прытрымлівацца дзелавога адзення, выкарыстоўваць адзенне і абутак для заняткаў фізічнай культурай паводле санітарных нормах, спецыяльную вопратку на ўроках працоўнага навучання, мерапрыемствах грамадска карыснай працы;

4.15. мець на ўроках неабходныя навучальныя прыналежнасці;

4.16. мець акуратна і разборліва падпісаныя працоўныя сшыткі і сшыткі для кантрольных работ па прадметах;

4.17. акуратна і разборліва запісваць у дзённік расклад урокаў на тыдзень наперад, у канцы кожнага ўрока - дамашняе заданне;

4.18. штотыдзень здаваць дзённік на праверку класнаму кіраўніку;

4.19. прадастаўляць дзённік па першым патрабаванні педагагічнага работніка ўстановы адукацыі;

4.20. выконваць правілы паводзін у бібліятэцы і правілы карыстання бібліятэчным фондам.

5. Навучэнцам ва ўстанове адукацыі і на яго тэрыторыі катэгарычна забараняецца:

5.1. паліць, ужываць алкагольныя (слабаалкагольныя) напоі і піва, таксічныя і наркатычныя рэчывы, выкарыстоўваць нецэнзурныя выразы, спазняцца на навучальныя заняткі без уважлівых прычын, наносіць шкоду маёмасці ўстановы адукацыі і іншых асоб;

5.2. прыносіць агнястрэльную зброю любога віду, газавае зброю, боепрыпасы любога выгляду або выбуховыя рэчывы (альбо іх імітатары або муляжы), халодная зброя, колючыя, якія сякуць, рэжучыя прадметы (альбо іх імітатары або муляжы), хімічныя, атрутныя, вогненебяспечныя рэчывы, тытунёвыя вырабы, электронныя сістэмы курэння, вадкасці для электронных сістэм курэння, сістэмы для спажывання тытуню, запалкі, запальніцы, алкагольныя, слабаалкагольныя напоі або піва, наркатычныя сродкі, псіхатропныя рэчывы, іх прэкурсоры і аналагі, таксічныя або інш ншыя адурманьваючыя рэчывы і прэпараты, якія могуць нанесці шкоду маёмасці і здароўю навакольных, а таксама прыналежнасці для азартных гульняў;

5.3. парушаць дысцыпліну ў ходзе адукацыйнага працэсу, прымяняць фізічную сілу і абразы ў дачыненні да іншых яго ўдзельнікаў;

5.4. не выконваць патрабаванні педагагічных работнікаў;

5.5. прапускаць заняткі без уважлівых прычын і своечасовага інфармавання класнага кіраўніка або дзяжурнага адміністратара з наступным прад'яўленнем адпаведнага дакумента класнаму кіраўніку;

5.6. карыстацца прыладамі мабільнай сувязі, інтэрнэт-сувязі, музычнымі калонкамі, гульнявымі прыладамі падчас адукацыйнага працэсу без дазволу педагогаў;

5.7. прапагандаваць, захоўваць і распаўсюджваць з дапамогай мабільнай, інтэрнэт-сувязі інфармацыю, якая змяшчае жорсткасць, гвалт;

5.8. праводзіць здымкі падчас правядзення вучэбных заняткаў, факультатыўных заняткаў, класных гадзін, пазакласных мерапрыемстваў без дазволу адміністрацыі, класнага кіраўніка, настаўніка-прадметніка;

5.9. размаўляць падчас вучэбных заняткаў, выкрыкваць нецэнзурныя словы і выразы, адцягвацца самому і адцягваць іншых навучэнцаў, перашкаджаць правядзенню вучэбнага заняткі;

5.10. ўжываць падчас вучэбных заняткаў ежу і напоі;

5.11. перасаджвацца за іншую парту без дазволу настаўніка;

5.12. у падручніках рабіць якія-небудзь запісы, маляваць, вырываць з іх старонкі;

5.13. падчас вучэбных заняткаў і перапынкаў паміж імі гуляць у азартныя гульні, праводзіць аперацыі спекулятыўнага характару;

5.14. пакідаць ўстанову адукацыі да заканчэння вучэбных заняткаў без ўзгаднення з класным кіраўніком і (або) адміністрацыяй установы.

IV. ПАТРАБАВАННІ ДА ЗНЕШНЯГА ВЫГЛЯДУ ВУЧНЯЎ

6. Навучэнцы абавязаны прытрымлівацца дзелавога стылю адзення, прызначанага для наведвання імі навучальных заняткаў ва ўстанове адукацыі.

7. Пры наведванні навучэнцамі навучальных заняткаў не дапускаюцца:

спартыўная вопратка і абутак, прызначаныя для заняткаў фізічнай культурай і спортам;

рэчы, якія маюць яркія, якія выклікаюць малюнкі;

брудная, мятая (неахайная) і іншая адзенне, не прызначаны для наведвання ўстановы адукацыі;

верхняя адзенне і галаўныя ўборы;

багацце біжутэрыі, наяўнасць пірсінгу, яркага экстравагантнага макіяжу і колеру валасоў, аксесуараў, якія адлюстроўваюць сімволіку музычных гуртоў і розных кірункаў маладзёжнай субкультуры і спартыўных клубаў.

9. Спрэчныя пытанні, звязаныя з вонкавым выглядам навучэнца, вырашае адміністрацыя ўстановы адукацыі.

V. ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ НАВУЧЭНЦАМІ  ВУЧЭБНЫХ ЗАНЯТКАЎ

11. Вучэбныя заняткі, класныя і інфармацыйныя гадзіны праводзяцца па раскладзе або ў адпаведнасці з графікам, зацверджаным кіраўніком установы адукацыі, і з'яўляюцца абавязковымі для наведвання ўсімі навучэнцамі.

12. У выпадку невыканання дамашняга задання па якой-небудзь прычыне, навучэнец ў пачатку ўрока абавязаны паведаміць пра гэта настаўніку.

13. Не пазней чым за 5 хвілін да пачатку ўрока кожны навучэнец:

займае месца ў навучальным кабінеце (класе), вызначанае класным кіраўніком;

рыхтуе неабходныя для працы на ўроку падручнікі і навучальныя прыналежнасці;

ставіць на бясшумны рэжым прылада мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), кладзе яго ў партфель.

14. Пры ўваходзе настаўніка ў клас навучэнцы ўстаюць у знак прывітання.

15. Вучань, які спазніўся на ўрок, абавязаны растлумачыць настаўніку прычыну спазнення.

16. Падчас урока навучэнцы ўважліва слухаюць тлумачэнні настаўніка і адказы іншых навучэнцаў, не дапушчаючы каментароў і рэплік з месца.

17. Пры адказе на пытанне настаўніка навучэнец ўстае. З дазволу настаўніка магчымы адказ седзячы.

18. Аб сваёй гатоўнасці да адказу альбо у ходзе тлумачэння настаўнікам матэрыялу пытанні навучэнец інфармуе, падымаючы руку.

19. Дапаўненні і выпраўлення адказаў іншых навучэнцаў магчымыя толькі з дазволу настаўніка.

20. У час правядзення кантрольных і самастойных работ навучэнец выконвае іх самастойна. Дапамогу іншых навучэнцаў не дапускаецца. Дазваляецца карыстацца толькі тымі матэрыяламі, якія пералічаныя настаўнікам.

21. Выкананне патрабаванняў настаўніка на ўроку з'яўляецца для навучэнцаў абавязковым і безумоўным.

4.2. паважаць правы і інтарэсы іншых грамадзян, быць ветлівымі і дысцыплінаванымі;

4.3. не дапушчаць прычыненні шкоды свайму здароўю і здароўю іншых асоб, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця і самаўдасканалення;

4.4. з павагай ставіцца да нацыянальнай гісторыі, культуры свайго і іншых народаў;

4.5. беражліва ставіцца да маёмасці ўстановы;

4.6. выконваць патрабаванні дырэктара, яго намесніка па вучэбна-выхаваўчай рабоце, настаўнікаў, патрабаванні Статуту, Правіл;

4.7. выконваць дзелавы стыль адзежы пры наведванні вучэбных заняткаў;

4.8. выконваць патрабаванні правіл бяспечных паводзін вучняў установы;

4.9. беражліва ставіцца да навакольнага асяроддзя;

4.10. годна паводзіць сябе ва ўстанове і за яе межамі,праяўляць міласэрднасць, людскасць, павагу да людзей;

4.11. выконваць рацыянальны рэжым дня і харчавання, правілы асабістай  і грамадскай гігіены;

4.12.падчас вучэбных заняткаў забараняецца карыстацца мабільнымі тэлефонамі, плэерамі і іншымі прадметамі, якія не маюць адносін да адукацыйнага працэсу;

4.13. прыходзіць на  заняткі і іншыя мерапрыемствы, якія праводзяцца ва ўстанове не пазней, чым за 10 хвілін да іх пачатку, не дапушчаць спазнення;

4.14. наведваць заняткі ў адпаведнасці з раскладам, а ў выпадку нез’яўлення падаваць класнаму кіраўніку дакумент, які пацвярджае  прычыну адсутнасці;

4.15. добрасумленна ставіцца да выканання дамашніх заданняў, а ў выпадку іх невыканання да пачатку ўроку паінфармаваць настаўніка;

4.16. мець на занятку неабходныя вучэбныя і пісьмовыя прылады;

4.17. пры ўваходзе ў клас  настаўніка, любога дарослага ўстаць у знак прывітання  (акрамя  ўрокаў  фізічнай культуры, выканання кантрольнай работы);

4.18. прыходзіць на ўрокі фізічнай культуры ў адпаведнай форме (навучэнцы,  вызваленыя  ад  заняткаў  па  фізічнай культуры,  абавязаны прысутнічаць на ўроках, калі ўрок не з’яўляецца апошнім у раскладзе заняткаў);

4.19. падаваць настаўніку дзённік для выстаўлення адзнак;

4.20. штотыдзень знаёміць сваіх бацькоў з запісамі ў дзённіку;

4.21. знаходзіцца ў памяшканні ўстановы падчас вучэбных заняткаў і не пакідаць яго без дазволу настаўніка ці дзяжурнага адміністратара;

4.22. падтрымліваць чысціню і парадак на працоўным месцы, у класе, ва ўстанове, на тэрыторыі ўстановы;

4.23. ажыццяўляць дзяжурства па класе ў адпаведнасці з графікам;

4.24. эканомна выкарыстоўваць паліўна-энергетычныя рэсурсы.

4.25. Іншыя   абавязкі навучэнцаў вызначаюцца нарматыўнымі прававымі актамі Рэспублікі Беларусь, Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, палажэннямі і інструкцыямі, якія дзейнічаюць ва ўстанове.

 5. ЗААХВОЧВАННІ

 5.1.  За  поспехі  ў  вучобе,  актыўны  ўдзел  у  грамадскім  жыцці ўстановы  навучэнцы могуць заахвочвацца аб’явай падзякі, узнагароджаннем граматай; узнагароджаннем каштоўнымі падарункамі.

5.2. Заахвочванні аб’яўляюцца загадам дырэктара і даводзяцца да ведама навучэнцаў і іх законных прадстаўнікоў ва ўрачыстым становішчы.

 6. ЗАКЛЮЧНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

 6.1. Змены  і  дадаткі  ў  сапраўдныя  Правілы  могуць  уносіцца кіраўніцтвам,  педагагічным  калектывам,  Саветам  установы, разглядаюцца на Савеце ўстановы адукацыі і зацвярджаюцца дырэктарам.

6.2. Правілы  штогод  даводзяцца  да  ведама  ўсіх  навучэнцаў установы і іх бацькоў і размяшчаюцца на бачным месцы.

                     

Прыняты на Савеце ўстановы

Пратакол № ____

ад  ___   ____________ 20___ г.

УЗГОДНЕНА

Старшыня прафсаюзнага камітэта

____________Л.І. Васілевіч

___   _____________ 20___г

2.  АРГАНІЗАЦЫЯ АДУКАЦЫЙНАГА ПРАЦЭСУ

 2.1. Арганізацыя адукацыйнага працэсу ажыццяўляецца ў адпаведнасці з адукацыйнымі планамі і адукацыйнымі праграмамі, якія распрацоўваюцца на аснове адукацыйных стандартаў агульнай сярэдняй адукацыі.

2.2. Структура навучальнага года ўключае навучальныя чвэрці. Адукацыйны працэс ва ўстанове арганізоўваецца  ў  рэжыме шасцідзённага  школьнага  тыдня,  які ўключае  пяцідзённы  навучальны тыдзень  і  адзін  дзень  (субота)  для  правядзення спартыўна-масавых,  фізкультурна-аздараўленчых,  іншых  выхаваўчых мерапрыемстваў,  арганізацыі  працоўнага  навучання,  дадатковых адукацыйных паслуг, у тым ліку на платнай дагаварной аснове.

2.3. Асноўнай формай арганізацыі адукацыйнага працэсу з’яўляецца вучэбны занятак. Вучэбныя заняткі праводзяцца ў адну змену. Штодзённая колькасць урокаў у школе і іх паслядоўнасць вызначаюцца раскладам заняткаў, які складаецца з улікам патрабаванняў Санітарных правіл і нормаў (СанПіН) і зацвярджаецца дырэктарам установы па ўзгадненні з прафсаюным камітэтам установы. Усе заняткі з’яўляюцца абавязковымі для наведвання навучэнцамі адпаведных класаў.

2.4. У канікулярны час  для навучэнцаў арганізоўваецца правядзенне мерапрыемстваў рознай накіраванасці.

2.5. Вучэбныя, факультатыўныя заняткі, заняткі аб’яднанняў па інтарэсах праводзяцца па раскладзе.

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.